Blog jako forma promocji

Kto dzisiaj czyta blogi? Dawno minęły już czasy, kiedy takie formy stron internetowych traktowane były jako swego rodzaju pamiętniki – dzisiaj jest to przede wszystkim narzędzie biznesowe i eksperckie do budowania autorytetu i przekazywania własnych opinii na temat konkretnych zagadnień związanych z branżą. Z tego względu na pewno można powiedzieć, że blogi są współcześnie jedną z najdoskonalszych i najskuteczniejszych form reklamy, ponieważ z jednej strony mogą one promować daną markę lub produkt, a z drugiej – oferują realną wartość potencjalnym czytelnikom. Działają więc poniekąd tak, jak artykuły sponsorowane, ale są jeszcze skuteczniejsze i bliższe ludziom.
Najważniejsze jest jednak w tym wszystkim to, że praktycznie każdy z nas może się takiego zadania podjąć – zbudowanie własnego bloga nie wymaga wcale wiedzy technicznej, a jedynie pojęcia o pisaniu i tworzeniu treści, która będzie odpowiadać czytelnikom.